Diskmaskinen visar felmeddelande iC0, iCo, iC1, iC2 eller iC3

Senast uppdaterad 2020-03-12 09:40

Problem

  • Diskmaskinen visar felmeddelande iC0, iCo, iC1, iC2 eller iC3

Gäller för

  • Inbyggd diskmaskin
  • Fristående diskmaskin

Lösning

  1. Återställ maskinen:
    • Dra ut kontakten till diskmaskinen, vänta i 1 minut och anslut den sedan på nytt
    • Maskinen kan också stängas av med säkringarna på panelen/strömbrytaren
    • Om du behövde flytta på maskinen och har skjutit den på plats igen, är det viktigt att slangen inte är veckad eller fastklämd och att kranen är helt öppen
    • Slå på diskmaskinen, välj program och starta den
    • Om programmet startar och går normalt, är problemet löst
  2. Kontrollera om maskinen visar samma felkod på nytt eller om den har ändrats
    Om maskinen visar en annan felkod, kontrollera koden i bruksanvisningen för anvisningar om hur du felsöker problemet
  3. Kontakta ett auktoriserat servicecenter
    Om ovanstående råd inte löser problemet bör du boka in ett besök av en servicetekniker

OBS! Beroende på problemet kan det hända att du behöver betala för teknikerns servicebesök, även under garantiperioden

Varning! Maskinen bör inte användas förrän problemet är fullständigt åtgärdat. Koppla ur maskinen ur vägguttaget och anslut den inte igen förrän du är helt säker på att det är riskfritt att göra det

Orsak

Orsak

  • Denna felkod orsakas av kommunikationsfel i diskmaskinen

Hjälpte den här artikeln dig?

Beställ reparation
Beställ reparation

Är din produkt i behov av reparation? Vi hjälper dig gärna. Alla våra tekniker är certifierade och vi använder oss endast av originalreservdelar. På många orter erbjuder vi reparation till fast pris.

Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från AEG och få det levererat med post snabbt och billigt.