Covid-19 Information

Våra konsumenters och anställdas hälsa och säkerhet är vår högsta prioritet. Vi övervakar ständigt situationen och agerar utifrån den senaste informationen och rekommendationen från Folkhälsomyndigheten.

Med tanke på den rådande situationen i vårt land, och med hänsyn till Folkhälsomyndighetens direktiv för att minska spridningen av covid-19, gör vi vårt bästa för att stödja dig på bästa möjliga sätt. Vi ber om ursäkt om svarstiderna är något längre än vanligt.

Du kan kontakta oss via följande kanaler:

* Support: 0771 76 76 76
Våra öppettider Mån-Fre: 08:00 - 18:00

* LiveChat på hemsidan

* Facebook

* Skriv till oss här: www.aeg.se/support/contact-us

Hitta artiklar om självhjälp

Behöver du en servicetekniker, rekommenderar vi att du först använder dig av vår supportsida på följande länk: www.aeg.se/support 
Om felet fortsatt kvarstår ber vi dig kontakta vår serviceavdelning för bokning av servicebesök.

Om du, någon familjemedlem eller direkta kollegor har varit i några områden kända för Corona COVID-19-virusutbrottet under de senaste 14 dagarna, eller om du eller någon av din familjemedlem för närvarande har feber eller akuta andningsymtom som kan vara en indikation på förkylning eller influensa, vänligen avstå från att boka ett servicebesök tills minst 7 dagar efter att alla symtom har försvunnit, och vänta minst 14 dagar efter att ha återvänt från alla kända COVID-19 utbrottsområden.

Om du redan har bokat ett servicebesök ber vi dig omboka ditt redan planerade servicebesök utan kostnad.

För att skydda våra anställdas hälsa och säkerhet har vi infört ytterligare krav för servicetekniker under servicebesöket, samt vid möten på bensinstationer för att samla in reservdelar och servicebeställningar. Detta innebär att våra tekniker kan undvika direktkontakt inklusive handskakningar, bära ansiktsmasker och ställa ytterligare frågor kring din hälsa (inklusive att föreslå ett senare datum för ett besök).

Vår webbshop är fortfarande öppen

Vår webbshop är fortsatt öppen. Vi uppskattar vikten av att upprätthålla ett hälsosamt hem i dessa utmanande tider, och vi vill försäkra er att vi fortsätter att driva en snabb och säker service, på distans, från vår webbshop. Så officiella AEG reservdelar och tillbehör kan fortfarande levereras till din dörr. Vi vidtar alla lämpliga åtgärder för att se till att vi har tillräckligt med reservdelar och tillbehör i lager för beställning.

  • korg
    Vår webbshop är fortsatt öppen

    Vi vidtar alla lämpliga åtgärder för att säkerställa att vi har tillräckligt med köks- och hushållsprodukter och tillbehörsmaterial för alla. Vi har också ett stort urval av luftrenare och filter samt hygieniska rengöringsprodukter för att hålla ditt hem rent.

  • telefon
    Kundtjänst

    Genom att följa regeringens riktlinjer är vårt kundserviceteam väl förberett att arbeta på distans för att ge dig snabb och korrekt hjälp.

  • leverans
    Leverans

    Våra pålitliga logistikpartners följer strikta hälso- och säkerhetsåtgärder för att se till att alla beställningar levereras säkert och i tid.