Information om begränsningar i utbudet inom Norden
Kära kund,
Vi vill informera dig om att efterfrågan på våra hushållsprodukter är fortsatt hög, medan utbudet är begränsat.
Nästan två år har gått sedan pandemin slog till och förändrade hur vi lever våra liv på ett globalt plan.
Hos AEG har säkerheten för våra anställda och kunder alltid varit högsta prioritet och vi kommer därför att fortsätta följa myndigheternas rekommendationer.
På grund av fortsatt stark efterfrågan från kunder är många internationella leveranskedjor begränsade i många branscher, inklusive vår. Vi har ökat kapaciteten i våra fabriker, men bristen på utbud beror främst på att särskilda komponenter saknas. Vi har nära samarbete med våra leverantörer för att hantera begränsningarna, men får dessvärre information om inställda leveranser med mycket kort varsel. Så fort vi tar emot nästa leverans med datorchip kommer vi att jobba hårt för att produktionsbortfallet ska upphöra.
Givetvis är den rådande situationen med begränsningar problematisk för oss alla. Därför vill vi be om ursäkt för eventuella besvär det här kan medföra för dig.
Tack för din förståelse och ditt tålamod.